„Artist Kim Beck, a professor at Carnegie Mellon University in Pittsburgh who lives part time in New York, chose messages from advertising billboards as cryptic comments on the faltering economy.“
Ein Teil des Kunstprojekts The Sky Is the Limit von Kim Beck:
„The Sky Is the Limit/NYC consisted of fleeting messages from advertising billboards and storefront signage written by a skywriting plane. Phrases like “Last Chance” or “Now Open” gradually unfolded, and then faded back into the air, inviting viewers to interpret the language in their own unique way. With the uncertainty in the economy, The Sky Is the Limit/NYC was intended to play upon universal longings for hope and change by engaging the most potent symbol of longing in the landscape: the sky.“
Skywriter schrieben Texte an den Himmel über New York.
Skywriter sieht man sehr oft, zumindest auf Luftfahrtshows. Sie schrieben aber auch schon mal Pi oder stellten die Frage „How Do I Land?“.
Skywriting kann man - ausreichend Geld vorausgesetzt - auch selbst buchen. Bekannt ist zum Beispiel die australische Firma Skywritung Australia. Man sollte sich also nicht wundern, wenn am Himmel plötzlich seltsame Zeichen oder Texte erscheinen. Sogar mit Bezug auf Corona/COVID-19:
Skywriter 1927:
Aufstieg und Fall der Himmelsschreiber von Henkel